BLOG

Cyber security i osiguranje




Sajber napadi su u porastu. Jaz između broja napada i spremnosti adekvatnog odgovora na napade se svakodnevno produbljuje. Hakeri sve više žele da iskoriste sigurnosne propuste za krađu dragocenih podataka, uključujući finansijske detalje i osetljive lične podatke. Za korporacije, uticaj ovih napada prevazilazi finansijski gubitak. Od problema u odnosima s javnošću i gubitka poverenja kupaca do oštrih kazni regulatora, jedan uspešan sajber napad može paralisati poslovanje korporacije i naštetiti njenoj reputaciji i profitabilnosti u godinama koje dolaze.

 

Svaki napredak je sa sobom, osim benefita, donosio i prateće rizike. Digitalna revolucija, kao možda najveći događaj nakon vatre, točka i električne energije, takođe donosi brojne rizike, ali to ni u kom slučaju ne znači da smemo da se distanciramo od napretka, jer ćemo time SIGURNO načiniti nepopravljivu štetu za poslovanje. Jedini pravi odgovor je kreiranje adekvatnog odgovora na rizike, čime stvaramo dodatnu vrednost našeg poslovanja. Za industriju osiguranja, tržišna prilika je ogromna. Upravljanje rizikom informacionih tehnologija postaje prioritet za preduzeća širom sveta, bez obzira na veličinu. A s obzirom na to da se očekuje da će globalno tržište sajber osiguranja dostići 433,6 milijardi dolara do 2030. godine, u poređenju sa 119,9 milijardi dolara u 2019*, sada je vreme za akciju.

*Cyber Security Market to Cross $433.6 Billion Revenue by 2030:

 

P&S Intelligence (prnewswire.com) Poslovna prilika je nesumnjivo atraktivna, no, to sa sobom nosi i određene, ne baš jednostavne izazove. Pre svega, kao relativno novi podsektor, malo je istorijskih podataka o sajber osiguranju. Nemogućnost prikupljanja i analize relevantnih podataka otežava iskorišćavanje potencijala sektora, pa će u narednom periodu razmena podataka biti od vitalnog značaja.

 

Procena rizika i izloženosti digitalnim pretnjama takođe je teška, jer su mnogi osiguravači opterećeni složenošću određivanja cena proizvoda sajber osiguranja. Za osiguravajuće kompanije je veoma važno da kreiraju široku paletu proizvoda dizajniranih tako da odgovaraju svim vrstama preduzeća i njihovim raspoloživim budžetima.

 

Strategiju razvoja proizvoda osiguranja namenjenih adresiranju sajber pretnji je neophodno bazirati na sledeća četiri stuba:

 

USPOSTAVLJANJE SISTEMA RANGIRANJA

 

Proaktivnim i kontinualnim merenjem nivoa informacionog rizika klijenta, osiguravači će moći da na pouzdan način procene potencijalne uticaje sajber napada na preduzeće, pre nego što se napad dogodi. Ovaj neizostavan korak, ne samo da pomaže u oblikovanju strukture i cena proizvoda sajber osiguranja, već i samim klijentima pruža precizne informacije šta je to što utiče na ocenu njihovog rizika, i ukazuje na korake koje je neophodno preduzeti da bi svoj rejting popravili. Većina cyber security kompanija poseduje neophodan “know how” potreban za procenu informacionog rizika, ali, proces koji je potrebno preduzeti da bi se na pravi način izvršila procena rizika zahteva vreme i ljudske resurse, i to u praksi predstvalja izuzetno limitirajući faktor.

Kreiranjem jedinstvenog sistema rangiranja rizika, koji kontinualno prikuplja, prati i analizira raspoložive podatke koji utiču na ocenu rizika, baziranog na ustanovljenim i nepobitnim pravilima, relevantnim za oblast poslovanja klijenta, i sa mogućnošću dobijanja izveštaja u izuzetno kratkom vremenskom periodu, osiguravači dobijaju najbitniji ulazni parametar neophodan za kreiranje ponude.

 

PODIZANJE SVESTI

 

Uprkos rastućoj stopi sajber napada, kod većine potencijalnih klijenata ne postoji svest o postojanju rizika i mogućih posledica koje ostvarenje tih rizika može proizvesti. Jasne i ciljane obrazovne i informativne kampanje koje su usredsređene na sajber rizike i strategije odgovora na rizike pomažu klijentima da se bolje upoznaju sa potrebama i mogućim odgovorima. Podsticaj potražnje za sajber osiguranjem putem kampanja javnog informisanja je od vitalnog značaja. Osnivanjem lokalnih i regionalnih inicijativa za podizanje svesti biće ključno za povećanje svesti o sajber rizicima, kao i adekvatnim odgovorima na uočene rizike. Takođe, neophodno je sprovesti edukaciju brokera tako da oni tačno znaju šta prodaju i koji proizvodi su najprikladniji za koju vrstu poslovanja. Štaviše, standardizacija formulacije - ukoliko industrija to može da učini olakšala bi razumevanje ponude. Doslednost i jednostavnost su ključni za uspeh proizvoda sajber osiguranja.

 

RAZMENA PODATAKA

 

Radeći zajedno, osiguravajuće kuće, bezbednosne kompanije i zakonodavci moraju razviti sistem prikupljanja i razmene podataka potrebnih za kreiranje odgovarajuće strukture, cene i plasmana sajber osiguranja kao osnovnog dela ukupnog portfolia osiguranja bilo koje kompanije.Saradnja osiguravača sa zakonodavnim organima i kompanijama koje se bave bezbednošću je ključna, kako na nacionalnom tako i na globalnom nivou.

 

FOKUS

 

Sajber napadi mogu pogoditi organizacije svih profila i veličina, kao i pojedine profesionalce poput advokata i lekara koji svakodnevno koriste osetljive lične informacije. Proizvodi sajber osiguranja za ove manje igrače ogromno su i uglavnom neiskorišćeno tržište. Nekada posmatrani kao dve potpuno odvojene grane industrije, ponekad i suprotstavljene, sektori sajber sigurnosti i sajber osiguranja postaju sve bliži.

 

Ovo već sada stvara zanimljive mogućnosti za obe strane, a u budućnosti će nesumnjivo konvergencija biti još intenzivnija.


CONTACT US

Get In Touch

We look forward to
hearing from you.

CONTACT US

KONTAKT

Kontakt

Rado ćemo odgovoriti na vaša pitanja!

KONTAKTIRAJTE NAS
x
Sky Express koristi kolačiće (cookies) koji služe poboljšanju funkcionalnosti sajta i ne sadrže lične podatke. Više o kolačićima pročitajte u Politici privatnosti.
x
Sky Express uses cookies to improve the functionality of the site and do not contain personal information. Read more about cookies in our Privacy Policy.